Isnin, 12 November 2012

Lagu Rakyat - Melayu

Entri kali ni, cik krocet nak share lagu rakyat purbakala dulu2..cik krocet xda la susah nak dapatkan lagu ni..cik krocet ambil dari www.youtube.com je..kacang je kalau budak2 nk link...jom la kita layan lagu-lagu ni..

Ikan Kekek

Lagu Tiga Kupang

Agak-agak lah, kanak2 sekarang tau tak lagu ni??cik krocet pernah tanya murid-murid mengenai pengetahuan diaorang tentang lagu ni, tapi tiada seorang pun yang tau..sayangnya la..sepatutnya mereka didedahkan dengan lagu rakyat yang memang banyak unsur nasihat dan nilai murni..Lagi pun lagu ni kan lagu tradisi masyarakat Melayu..Kalau bukan generasi kita tak dedahkan dengan lagu2 macam ni siapa lagi nak sampaikan..betul tak??Ada jugak la cik krocet buat kaji selidik..rajin sangat la cik krocet (sebenarnya mmg kena buat pun!!)  Ada diantara lagu rakyat yang sering dinyanyikan oleh kanak2..sebenarnya mereka tau dari tadika lagi..jom kita layan lagu ni.......

Rasa Sayang

Nenek Si Bongkok Tiga

Tepuk Amai Amai

sebuah lagu yang cik krocet tak pernah lupa : Enjit enjit semut, siapa sakit naik atas.....jom nyanyi ramai-ramai..tunggu apa lagi, klik la




          

Rabu, 7 November 2012

Gimnastik Dilentur

Lama dah rasanya cik krocet tak berkecimpung dalam bidang Pendidikan Jasmani..rindu laa...apakan daya cik krocet tak diberi mengajar subjek tu..so cik krocet nak share gambo2 yg sempat cik krocet snap masa PnP tahun lalu..lamo dh gmba ni den simpan..harap xdo la kulat tumboh!!





amacam???terkesima tak??haha..tu la org tua2 kata, "kalau nk melentur buluh, biar dr rebungnya"..betul2 lentur diaorg ni ha..mmg tabik spring la..walaupn br Tahun 1 dh kreatif deco aksi mcm ni..bangga btul cik krocet..aiihh ada lg..




Lepas diaorg buat aksi gimnastik kelenturan tu tadi, cik krocet test diaorg guna gelung plak..BRAVOOOO...aci tak kalu cik krocet bg band 6 pd diaorg???yang pastinya bila program PBS dijalankan, cikgu2 kat sekolah kena nilai kemahiran murid mcm ni laaa..yang pasti mmg profesion perguruan sentiasa MANTOOPPP!!btul tak kawan2??