Isnin, 12 November 2012

Lagu Rakyat - Melayu

Entri kali ni, cik krocet nak share lagu rakyat purbakala dulu2..cik krocet xda la susah nak dapatkan lagu ni..cik krocet ambil dari www.youtube.com je..kacang je kalau budak2 nk link...jom la kita layan lagu-lagu ni..

Ikan Kekek

Lagu Tiga Kupang

Agak-agak lah, kanak2 sekarang tau tak lagu ni??cik krocet pernah tanya murid-murid mengenai pengetahuan diaorang tentang lagu ni, tapi tiada seorang pun yang tau..sayangnya la..sepatutnya mereka didedahkan dengan lagu rakyat yang memang banyak unsur nasihat dan nilai murni..Lagi pun lagu ni kan lagu tradisi masyarakat Melayu..Kalau bukan generasi kita tak dedahkan dengan lagu2 macam ni siapa lagi nak sampaikan..betul tak??Ada jugak la cik krocet buat kaji selidik..rajin sangat la cik krocet (sebenarnya mmg kena buat pun!!)  Ada diantara lagu rakyat yang sering dinyanyikan oleh kanak2..sebenarnya mereka tau dari tadika lagi..jom kita layan lagu ni.......

Rasa Sayang

Nenek Si Bongkok Tiga

Tepuk Amai Amai

sebuah lagu yang cik krocet tak pernah lupa : Enjit enjit semut, siapa sakit naik atas.....jom nyanyi ramai-ramai..tunggu apa lagi, klik la




          

1 ulasan: